Vælg en side

Forløb

 

Jeg vil gerne hjælpe dig/jer hvor det giver mening.

Nedenstående eksempler er faglige og praktiske eksempler på hvordan man kan indtænke min ressource.

Husk dog, at vi ALTID indgår i dialog om hvad I konkret ønsker at forløbet, og opstiller naturligvis mål.

Et forløb kan strække sig over et par timer, eller flere uger.

Mit mål er når jeg er og har været hos jer, uanset om det har været et par timer, eller uger, at at have gjort en forskel både for mennesket, eleven som gruppen og læreren. Et kompetenceløft som jeg betragter mine tilbud som, skal give MENING, også for den enkelte.

 

Jeg har både selv og oplever stadigt kollegaer, at når man tager på kursus, at man bliver inspireret og som sådan også kommer hjem med ny viden, at det er svært at få tiden til at gøre det anvendeligt og brugbart. Og så forsvinder essensen at det kursus man har taget på.

 

Hvad nu hvis kurset og kompetenceløftet, blev mobilt, og aktivt forankrede viden hos netop jer. Kurset tager derfor udgangspunkt i hvem I er, og hvad I har af muligheder på netop jeres sted.

 

Disse udvalgte forløb herunder tager udgangspunkt i hvem I er, og hvad I kan, og ikke mestre på nuværende tidspunkt.

Konkret kan kurset handle om at jeg som igangsætter sætter ideer og motivation i gang hos jeres elever og undervisere, hvorefter de over tid, selv tager ejerskab, og tilfører nye elementer, således at det opnår status af faglig – kultur forankret hos netop jer.

 

Uge 39 – Natur & Videnskabsfestival

Brug mig som din eksterne læringsafvikler til et forløb eller emne, der passer ind i konceptet fra Astra’s natur og videnskabsfestival.

Festivallen er en årligt tilbage vendende begivenhed, som sætter fokus på videnskab gennem et emne.

I år, 2021, var teamet “Helt vildt”, her var jeg sammen med en naturskole med til at formidle faglig og kritisk sans over for netop digitale sensorer, og deres værdier.

Vi brugte naturen rundt om som målested, og blandt andet digitale og analoge sensorer som samtaleemnet.

Forløbet var tiltænkt 4 – 9 klassetrin, og tilpasset den enkelte klassetrin forudsætninger. 

Min rolle, igangsætter, koordinator, underviser, materialer

Deres roller, afrapportering, underviser, klargøring af uv. område

Antal uv. timer, 15 timer

Pris; 10.000,00 inkl. moms

 

Micro:Bit

Synes i også det er svært at få Micro:Bit og det med programmering gjort anvendeligt og forståeligt?

Forløbet af afprøvet af en 10. klasse, hvor alle elever (200) på skift har været ude i naturen for at lave dataopsamling via en Micro:Bit og sensor pakke.

Læringsudbyttet var varierende, men alle fik set, hands on, og målt en temperatur via en selv programmeret Micro:Bit.

 Forankringsværdi, alt materialer, som de eleverne har arbejdet med, blev udleveret til skolen efterfølgende, således at der kunne arbejdes videre med materialet.

Der blev også fokuseret under afviklingen at de enkelte lærer fik enormt meget hands on tid.

 

Antal uv. timer, 73 timer.

Pris; 32.000,00 inkl moms.

Materialer udgift, 12.000,00 inkl moms.

Digitale interaktive tavler

Synes du også det der med en digital tavle er svært at blive skarp på, ud over at bruge dem som en billedeviser, så brug mig til at give dine tavler mere liv.

Jeg tilbyder sammen med i3-Technologies moduler i hvordan du får tavlen mere i spil, og gør den tunge investering til en god investering.

 

Teknologi implementering

Synes du også det der svært at få implementeret ny teknologi i din undervisning, så brug mig enten til et fagmøde eller undervisning, hvor jeg kommer og præsentere med et reelt undervisningsforløb, som tager udgangspunkt i hvem I er, og hvad I af udstyr liggende i jeres faglokaler. 

 

 

 

Praksisnære forløb

3D og Matematik i et praksisnært forløb, som kan strække sig over et par timer, eller flere. Jeg medbringer alt, hvad I skal bruge, og hjælper jeg også meget gerne med jeres forankring af teknologien, så den får mulighed for at leve videre når jeg tager videre.

 Programmering med LEGO Education robotter, men ikke bare for programmeringens skyld, vi skal forstå gear, tandhjul, udveksling og andre naturfaglige fænomener, gennem det vi bygger og programmere.

LEGO WeDo 2.0, Mindstorms EV3, Spike, Booster, LEGO Hacks, og meget meget mere.

Valgfag eller timeløse aktiviteter

Lejrskoleaktiviteter, har I lyst til at komme til at udfordre hinanden og jer selv, så book et par timer og træklatring med mig, jeg kommer til dig, priser fra 3600.- eksl. moms.

Mangler du også en valgfagslærer? og har I mulighed for at fleksible i jeres timeplanlægning, så brug mig til…

Friluftsliv og menneskelige udvikling. timerne placeres i klumper, fra 2 – 18 timer af gangen. for grupper fra 12 – 20 elever

Teknologiforståelse som valgfag? Også for forskellige alderstrin, timerne placeres efter aftale.

Førstehjælp, uden bevis for grundskole elever, Hjerte/Lunge redning, almindelig førstehjælp osv.

Skal der udstedes et bevis, afvikles det gennem Dansk Røde Kors lokalafdelinger, men hvor jeg kan agere instruktør.

Mad over bål med spiselige naturlige ting, Som et bæredygtighedsforløb?

Kano sejlads i Å, eller hav, som et naturfagligt forløb, med undersøgelse af eksempelvis vandets temperatur/forurening/dyreliv.

Kontakt mig

Adresse

Søndertoft 35

6300 Gråsten

Kontakt

+45 3178 7748

Michael@ildsjl.dk

Denne hjemmeside bruger cookies På vores website bruges cookies til at huske dine indstillinger, statistik og personalisering af indhold. Denne information deles med tredjepart. Ved fortsat brug af websiden godkender du brugen af cookies...  Læs mere her